Play: A Fundamental Necessity (French)

this workshop will start in:

this workshop is currently in progress.

this workshop has ended.

 
 workshop
Starts: Oct 28th 10:15 AM
Ends: Oct 28th 11:45 AM

This workshop will explore child‐directed play and why it is a fundamental necessity for the healthy development of children. We will look at certain elements of How Does Learning Happen? Topics ... SHOW MORE

This workshop will explore child‐directed play and why it is a fundamental necessity for the healthy development of children. We will look at certain elements of How Does Learning Happen? Topics discussed will include child‐directed play, learning through play, loose parts, the adult’s role in making the learning visible. There will be a short play portion where participants can play with materials they have gathered. Participants will also be encouraged to share their successes and challenges.

Example of materials for the workshop:
Pencils, rubber bands, a small cardboard box (e.g. shoe box), scissors, construction paper, paper clips, rolls of toilet paper or paper towel, tennis ball, glue, clothes pin wooden sticks, tape (like duct tape), inflatable balloons, colored pencils/markers, craft/construction materials or what you can find around the house.

Le jeu : une nécessité fondamental (10h15 – 11h45)

Cet atelier est une exploration du jeu amorcé par l’enfant et comment le jeu libre est une nécessité fondamentale pour le développement sain de l’enfant. Certains éléments du document Comment apprend-on? seront ciblé. Nous aborderons plusieurs sujets tel que : le jeu amorcé par l’enfant, les pièces détachées, l’enfant qui découvre sa voix, le rôle de l’adulte à rendre l’apprentissage visible. Il y aura une petite période de jeu libre pendant la présentation où les participant.e.s auront la chance de jouer et créer avec des pièces détachées (voir la liste ci-dessous). Les participant.e.s seront encouragées à partager leurs défis ainsi que leurs succès.

Exemple de matériel pour l’atelier :
Crayons a mine, des élastiques, une petite boîte en carton (ex. boîte à soulier), des ciseaux, papier construction, des trombones, rouleaux de papier hygiénique ou d’essuie-tout, balle de tennis, la colle, épingle à linge en bois, du ruban adhésif (genres « duct tape »), ballons gonflables, crayons/marqueurs de couleur, matériel de bricolage/construction ou ce que vous pouvez trouvez autour de la maison.
SHOW LESS

 Survey
 Speakers
 Hosts

Please sign in to access this workshop.

SESSION INFORMATION WILL BECOME AVAILABLE AT 9:15 AM, OCT 28TH (EASTERN TIME)

This workshop will explore child‐directed play and why it is a fundamental necessity for the healthy development of children. We will look at certain elements of How Does Learning Happen? Topics discussed will include child‐directed play, learning through play, loose parts, the adult’s role in making the learning visible. There will be a short play portion where participants can play with materials they have gathered. Participants will also be encouraged to share their successes and challenges.

Example of materials for the workshop:
Pencils, rubber bands, a small cardboard box (e.g. shoe box), scissors, construction paper, paper clips, rolls of toilet paper or paper towel, tennis ball, glue, clothes pin wooden sticks, tape (like duct tape), inflatable balloons, colored pencils/markers, craft/construction materials or what you can find around the house.

Le jeu : une nécessité fondamental (10h15 – 11h45)

Cet atelier est une exploration du jeu amorcé par l’enfant et comment le jeu libre est une nécessité fondamentale pour le développement sain de l’enfant. Certains éléments du document Comment apprend-on? seront ciblé. Nous aborderons plusieurs sujets tel que : le jeu amorcé par l’enfant, les pièces détachées, l’enfant qui découvre sa voix, le rôle de l’adulte à rendre l’apprentissage visible. Il y aura une petite période de jeu libre pendant la présentation où les participant.e.s auront la chance de jouer et créer avec des pièces détachées (voir la liste ci-dessous). Les participant.e.s seront encouragées à partager leurs défis ainsi que leurs succès.

Exemple de matériel pour l’atelier :
Crayons a mine, des élastiques, une petite boîte en carton (ex. boîte à soulier), des ciseaux, papier construction, des trombones, rouleaux de papier hygiénique ou d’essuie-tout, balle de tennis, la colle, épingle à linge en bois, du ruban adhésif (genres « duct tape »), ballons gonflables, crayons/marqueurs de couleur, matériel de bricolage/construction ou ce que vous pouvez trouvez autour de la maison.

 Participants: 0
71 Bookmarks